Tonny Groen
Gemeente De Bilt
Werkgroepen

Koningin Wilhelminaweg

De Koningin Wihelminaweg is een belangrijke route door Groenekan. Deze route wordt, behalve als toegangsweg tot het dorp, gebruikt als alternatieve route naar Utrecht en vice versa voor de A27 op het moment dat daar een file staat. Er is daarmee sprake van sluipverkeer: men gebruikt immers niet die route waarvan verwacht wordt dat men die gebruikt. Dit sluipverkeer zet de leefbaarheid in Groenekan onder druk. De Werkgroep Koningin Wilhelminaweg houdt zich (in overleg met de gemeente) bezig met verbetering van de situatie.

KWweg Onveilig

Overleg Koningin Wilhelminaweg 4 juni 2020

By dossier Koningin Wilhelminaweg, Nieuws

Naar aanleiding van de brandbrief die de vereniging Groenekan aan de gemeenteraaad heeft gestuurd en het artikel in de Vierklank (zie hiernaast), heeft een drietal raadsleden vragen gesteld.
In overleg met bewoners is besloten deze raadsleden en alle fractievoorzitters uit te nodigen voor een gesprek. Dat gaat plaatsvinden donderdag 4 juni 2020 om 17.30 uur op de Koningin Wilhelminaweg tegenover nummer 395.
Lees in het bericht het programma en de achtergrondinformatie.

Sluipverkeer

By dossier Koningin Wilhelminaweg

Als belangrijke noord-zuidroute door Groenekan heeft de Koningin Wilhelminaweg veel last van sluipverkeer. De oorzaak, een alternatieve route van en naar Utrecht, is vergelijkbaar met het sluipverkeer in Westbroek. Is vergelijkbare oplossing ook voor Groenekan mogelijk en effectief?

Rijsnelheid

By dossier Koningin Wilhelminaweg

Naast hel sluipverkeer wordt er door de bewoners langs de Koningin Wilhelminaweg ook overlast ervaren van te hard rijdende automobilisten. De maximumsnelheid was buiten de kom voorheen 80 km/u en binnen de bebouwde kom 50 km/u. Om de hoge snelheid bij binnenkomst tegen te gaan is de snelheid buiten de bebouwde kom nu 60 km/u.